Dorota Uliasz

doradca w branży medycznej

Doradzam podmiotom wykonującym działalność leczniczą w opracowywaniu oraz wdrażaniu procedur i standardów podnoszących jakość obsługi pacjenta. Pomagam właścicielom i osobom zarządzającym w kierowaniu pracą personelu placówki medycznej. Podnoszę kompetencje personelu poprzez praktyczne szkolenia z zakresu: komunikacji z pacjentem, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz profesjonalnej i przyjaznej pacjentowi rejestracji.
[Więcej >>>]

Skontaktuj się

Rekrutacja pracowników rejestracji

Dorota Uliasz19 kwietnia 2022Komentarze (0)

rekrutacja pracowników rejestracjiOstatnio rozmawiałam z Klientką o „uruchomieniu” nowej przychodni, gdzie jej zadaniem numer 1 jest rekrutacja pracowników rejestracji. W recepcji będą pracowały 4 osoby oraz ona, jako koordynator zespołu. Bardzo ciekawe i motywujące wyzwanie! Właściwie sytuacja idealna – można sobie stworzyć swój zespół ludzi, którzy będą wizytówką przychodni. A jednocześnie trudna, bo wiele niewiadomych kryje w sobie. Klientka najchętniej chciałaby zobaczyć jakiś schemat, który ją poprowadzi od znalezienia kompetentnych osób po ich efektywną pracę w rejestracji. Pytanie, które jej towarzyszyło to: jak to zrobić, by rejestracja działała sprawnie i zarządzający placówką medyczną byli zadowoleni? To oczywiście dobre pytanie, jednak kłopot polega na tym, że odpowiedź nie jest łatwa. W takich sytuacjach przypomina mi się żart dotyczący różnego rodzaju konsultantów, że ich ulubioną odpowiedzią jest: „to zależy”. Sama nie lubię takich odpowiedzi, jednak moje doświadczenie mówi mi, że aby dobrze doradzić rozwiązanie ważne są konkrety i szczegóły, bo nie ma recepty dla każdego.

Ta rozmowa i dalsze pytania Klientki sprawiły, że pomyślałam o 4 kwestiach, które niezależnie od sytuacji mogą być przydatne, gdy przed Wami zadanie jakim jest rekrutacja pracowników rejestracji.

Rekrutacja pracowników rejestracji – 4 rady

Po pierwsze zastanów się nad formą zatrudnienia.

Zacznę od tego, że śledząc obecne trendy z rynkiem pracy warto pamiętać o dwóch kwestiach:

  • pracownicy mają różne oczekiwania co do formy umowy: etat kontra zlecenie. Młodzi ludzie są pod tym kątem bardziej elastyczni niż kiedyś. Wynika to z tego, że mamy (pomimo pandemii) tzw. rynek pracownika – czyli w wielu miejscach jest po prostu łatwiej znaleźć pracę. To akurat jest mocno zbieżne z interesem pracodawcy – bo jemu też daje elastyczność w działaniu.
  • zmienia się też podejście do pracy w niepełnym wymiarze godzin. Czyli łatwiej jest znaleźć osoby, które chcą pracować na część etatu. Dlaczego jest to ważne z perspektywy pracy rejestracji? Moje doświadczenie pokazuje mi, że gdy wszyscy są zatrudnieni w pełnym wymiarze godzin – trudno to zgrać z ruchem pacjentów, który natężony (w zależności od specyfiki przychodni) jest w różnych godzinach. Osoby zatrudnione w niepełnym wymiarze godzin – mogą znacząco w tym pomóc

Po drugie pamiętaj o 3 rodzajach kompetencji ważnych w pracy w rejestracji:

  • umiejętności „miękkie” czy inaczej społeczne – bo praca wymaga kontaktu z pacjentami, a także innymi pracownikami przychodni;
  • umiejętności związanych z obsługą komputera – to chyba oczywiste, bo to praca na konkretnym programie medycznym + typowe elementy pracy biurowej;
  • podstawowa wiedza prawna. Dotycząca RODO, ale także kwestii związanych z prawami pacjenta. A także z funkcjonowaniem przychodni w ramach NFZ (jeśli nie jest to tylko i wyłącznie praktyka prywatna).

Rekrutując – szczególnie skup się na kwestiach umiejętności społecznych – bo ich najtrudniej nauczyć się.

Po trzecie – jak tylko możesz opracuj procedury obsługi pacjenta w rejestracji.

Tu możesz przeczytać o tym więcej: procedury obsługi pacjenta.

Ułatwiają one pracę – szczególnie, gdy pracownik zaczyna ją. Ułatwiają sprawne wdrożenie nowej osoby, a także ocenę pracy.

Po czwarte – zadbaj o to, by pracownik miał możliwość zaaklimatyzowania się w nowym środowisku.

Adaptacja pracownika, czy inaczej onboarding – to ważne działanie, by pracownik chciał zostać. Jak pisze:https://www.prawo.pl/kadry/onboarding-zmniejsza-rotacje-nowo-zatrudnionych-pracownikow,285803.html. Z badań firmy consultingowej Wynhurst Group wynika, że w ciągu pierwszych 45 dni z nowej pracy rezygnuje aż 22 proc. pracowników. 50 proc. z nich odchodzi w trakcie początkowych czterech miesięcy. Te badania pokazują też, że aż 91 procent przyjętych do pracy pozostaje w niej znacznie dłużej, jeśli w początkowym okresie zatrudnienia właściwie przeprowadzony zostanie onboarding.

Rekrutacja pracowników rejestracji – czy w podobny sposób myślisz o tym procesie w swojej podmiocie leczniczym?

Photo by Gaurav Dhwaj Khadka on Unsplash

 

 

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy doradczo-szkoleniowej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 318 602e-mail: kontakt@zadowolonypacjent.pl

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz z siedzibą w Wieliczce.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem kontakt@zadowolonypacjent.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: