Dorota Uliasz

doradca w branży medycznej

Doradzam podmiotom wykonującym działalność leczniczą w opracowywaniu oraz wdrażaniu procedur i standardów podnoszących jakość obsługi pacjenta. Pomagam właścicielom i osobom zarządzającym w kierowaniu pracą personelu placówki medycznej. Podnoszę kompetencje personelu poprzez praktyczne szkolenia z zakresu: komunikacji z pacjentem, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz profesjonalnej i przyjaznej pacjentowi rejestracji.
[Więcej >>>]

Skontaktuj się

RODO w placówce medycznej w pytaniach i odpowiedziach – część I

Dorota Uliasz13 października 2018Komentarze (0)

RODO w placóce medycznejRODO w placówce medycznej w najczęstszych pytaniach i odpowiedziach – zobaczmy praktyczne podpowiedzi.

Dzisiaj chcę się podzielić z Państwem fragmentem raportu, który powstał po szkoleniu dotyczącym RODO i obsługi pacjenta. W zajęciach uczestniczyli: szefowie przychodni, lekarze, fizjoterapeuci, pielęgniarki, a także pracownicy rejestracji. Naszym wspólnym celem było stworzenie zasad, które ułatwią codzienną pracę personelowi przychodni. Dlatego też po zebraniu praktycznych pytań czy też trudnych sytuacji – wspólnie szukaliśmy rozwiązań, które będą jednocześnie zgodne z RODO, jak i będą dbały o wysoką jakość obsługi pacjenta. Dziś część I – zaczynamy od rejestracji, bo to pierwszy kontakt z pacjentem.

RODO w placówce medycznej – praktyczne wskazówki

SYTUACJA 1. Kolejka w rejestracji: mimo linii, kilka osób próbuje w jednym momencie coś załatwić.

Po pierwsze:  linia (fizyczna bariera) czy inne czytelne oznaczenie jest to bardzo ważna – jednak potrzeba czasu i konsekwentnego działania pracowników rejestracji, by pacjenci przestrzegali zasad.

Po drugie: informacja przy recepcji o zasadzie, że przy okienku stoi jedna osoba też jest bardzo przydatna – pracownik rejestracji tłumacząc pacjentowi zasady, może pokazać ją i jednocześnie poinformować pacjenta:

zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych, prosimy by przy okienku znajdowała się tylko i wyłącznie jedna osoba

Po trzecie: Od strony obsługi pacjenta z kolei warto wdrożyć zasadę, że to osoba z rejestracji „kieruje ruchem”, czyli:

– w uprzejmy sposób przypomina o zasadach rejestracji,

– nie tłumaczy się, a w sytuacjach trudnych używa techniki „zdartej płyty” (kilkukrotnie powtarza zasadę, że zgodnie z ochroną danych przy okienku znajduje się tylko jedna osoba),

– korzysta z komunikacji niewerbalnej (czasami bardziej niż słowa: proszę przejść do poczekalni, działa „ruch” – czyli podprowadzenie pacjenta do poczekalni),

egzekwowanie próśb – jeśli pomimo prośby pacjenci dalej stoją przy samej recepcji, można powiedzieć (jednocześnie przestając obsługiwać pacjenta):

jak tylko zostanie przy rejestracji jedna osoba (tak jak mówią o tym zasady), będę znowu rejestrować.

Można dodać:

to dla bezpieczeństwa Państwa danych.

Ważny jest język pozytywny (jak tylko będzie jedna osoba, będę rejestrować). Nie używamy języka negatywnego: nie będę rejestrować dopóki nie będzie tu jednej osoby.

O RODO w placówce medycznej przeczytasz także tutaj:

  1. RODO w obsłudze pacjenta
  2. RODO w placówce medycznej-rejestracja-pacjenta
  3. Prawa personelu medycznego a RODO
  4. Jak stosować RODO w placówkach medycznych?

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy doradczo-szkoleniowej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 318 602e-mail: kontakt@zadowolonypacjent.pl

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz z siedzibą w Wieliczce.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem kontakt@zadowolonypacjent.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: