Komunikacja lekarz/pielęgniarka – pacjent, obsługa pacjenta czy coraz bardziej modne ostatnio podejście patient experience (tu przeczytasz o doświadczeniach pacjentów) pokazują, że zainteresowanie tymi zagadnieniami wzrasta.
Rok 2022 był na pewno wyzwaniem dla branży medycznej z wielu powodów.
Jaki będzie 2023 – pewnie trudno dokładnie przewidzieć: rzeczywistość wokół nas to jak widać ciągłe zmiany.
To co możesz zrobić jako zarządzający czy właściciel podmiotu medycznego to przygotować się różnego typu wyzwania.
I dzięki temu z sukcesem rozwijać swoją placówkę.
By skutecznie działać w szybko zmieniającej się rzeczywistości warto mieć wiedzę.
Dlatego zebrałam najciekawsze artykuły z 2022 roku, bo mogą być wskazówkami na ten 2023. Zobaczmy wspólnie co interesowało w 2022 roku czytelników mojego bloga.
Najchętniej czytane artykuły w 2022 roku (obsługa pacjenta):
- na pierwszym miejscu i to właściwie od zawsze jest artykuł dotyczący kwestii radzenia sobie w trudnych sytuacjach w obsłudze pacjenta. Z jednej strony pokazuje to, że nie jest to łatwa praca: od rejestracji po gabinet lekarski, bo faktycznie trudne rozmowy stały się codziennością. Z drugiej – pozytywnej – pokazuje drogę zarządzającym: jakość obsługi, podejście do pacjenta, np. poprzez jego doświadczenia to jest coś co warto rozwijać, bo może przekładać się nie tylko na efekt zadowolonego pacjenta, ale także zwiększa rentowność podmiotu medycznego. Zapraszam do artykułu: Trudny pacjent-6 zasad ułatwiających kontakt.
- bardzo cieszę się, że na drugim miejscu znajduje się artykuł dotyczący procedur obsługi pacjenta: procedury obsługi pacjenta (Przy okazji zobacz też: procedury w-telefonicznej obsłudze pacjenta). Każda dobrze zarządzana firma potrzebuje procedur i standardów. Dlatego nie dziwi mnie, że artykuły z tej tematyki – a jest ich na blogu kilka cieszą się popularnością. Cieszy mnie to, że wykorzystujecie je w praktyce – widziałam u swoich Klientów efekty. Moje podpowiedzi stały się inspiracją do stworzenia własnych rozwiązań.
- Na podium jest też tekst dotyczący skarg. Chyba można to zostawić bez komentarza. Ten temat na pewno jest i długo będzie ważny. Ja zachęcam, by skargi traktować pozytywnie. Niektórzy autorzy piszący o tej tematyce nazywają je prezentem. Bo dzięki nim wiemy co sądzi pacjent i często po prostu możemy to zmienić, tak by podnieść poziom zadowolenia pacjentów: skarga pacjenta-procedury postepowania
Mam nadzieję, że te podpowiedzi będą przydane. Pomogą przemyśleć jakie rozwiązania doskonalić czy też wdrażać w 2023 roku w swojej palcówce medycznej.
{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }