Dorota Uliasz

doradca w branży medycznej

Doradzam podmiotom wykonującym działalność leczniczą w opracowywaniu oraz wdrażaniu procedur i standardów podnoszących jakość obsługi pacjenta. Pomagam właścicielom i osobom zarządzającym w kierowaniu pracą personelu placówki medycznej. Podnoszę kompetencje personelu poprzez praktyczne szkolenia z zakresu: komunikacji z pacjentem, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz profesjonalnej i przyjaznej pacjentowi rejestracji.
[Więcej >>>]

Bezpłatne konsultacje

Trudny pacjent czy trudna sytuacja?

Dorota Uliasz03 czerwca 2024Komentarze (0)

Trudny pacjent czy Trudna sytuacja? Odmień swoje podejście do trudnych rozmów!

Dlaczego nie warto używać określenia trudny pacjent?

Dziś poruszam temat trudnych sytuacji w kontekście rozmowy z pacjentem. Często używamy słowa „trudny pacjent”, ale czy naprawdę pomaga nam to w radzeniu sobie z daną sytuacją?

Pokażę Ci, że nazwanie pacjenta „trudnym” może tylko skomplikować sytuację. Dlaczego? Otóż, to jedynie etykietka, która buduje negatywne nastawienie. To też przyczynia się do założenia, że nie mamy wpływu na rozmowę z pacjentem, co utrudnia stosowanie konkretnych technik komunikacji z pacjentem.

Zapraszam do obejrzenia filmiku:

Dlaczego techniki komunikacyjne nie zawsze działają?

Nierzadko słyszę pytanie na sali szkoleniowej: umiejętności komunikacyjne są przereklamowane. Nie działają w kontakcie z pacjentem! Dlaczego takie opinie pojawiają się?

Według mnie głównym powodem jest to, że faktycznie nie będą one skuteczne, gdy jesteśmy rozdrażnieni, sfrustrowani. Ponieważ w takich sytuacjach pacjent skupia się na naszej komunikacji niewerbalnej i emocjach. Im wierzy, a nie przekazowi słownemu.

Techniki komunikacyjne zadziałają – pod jednym warunkiem: musimy w rozmowie zachować spokój.

Jak to zrobić w praktyce?

Czy można coś zrobić, by zmienić tę sytuację? Tak! Kluczem do sukcesu jest zmiana naszego myślenia o danej sytuacji. Przeanalizujmy zarówno nasze myśli, emocje, jak i zachowanie w trudnej sytuacji, aby lepiej poradzić sobie z konfliktem.

Wykorzystam do tego technikę, którą autorzy nazywają: emocjonalną samopomocą”.

Zobaczysz jak w 4 prostych krokach:

  1. opisując sytuację obiektywnie,
  2. 2.analizując myśli o niej,
  3. kontrolując emocje,
  4. możesz zmienić swoje zachowanie w trudnej rozmowie, tak by w sposób spokojny i kontrolowany przeprowadzić ją.

Dzięki tej metodzie nie tylko poprawisz swoje relacje z pacjentem, ale także zyskasz umiejętność radzenia sobie w trudnych sytuacjach.

Gdy chcesz ćwiczyć się w tej metodzie zapraszam również na mojego bloga i przeczytanie artykułów, które mogą Ci w tym pomóc:

Inne moje wpisy o emocjach w pracy:

W podsumowaniu: zastanawiasz się, czy ta metoda jest dla Ciebie? Chcesz sprawdzić, czy dobrze ją stosujesz?  Napisz i umów się na bezpłatne konsultacje: https://zadowolonypacjent.pl/bezplatne-konsultacje/

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy doradczo-szkoleniowej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 318 602e-mail: kontakt@zadowolonypacjent.pl

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz z siedzibą w Wieliczce.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem kontakt@zadowolonypacjent.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: