Dorota Uliasz

doradca w branży medycznej

Doradzam podmiotom wykonującym działalność leczniczą w opracowywaniu oraz wdrażaniu procedur i standardów podnoszących jakość obsługi pacjenta. Pomagam właścicielom i osobom zarządzającym w kierowaniu pracą personelu placówki medycznej. Podnoszę kompetencje personelu poprzez praktyczne szkolenia z zakresu: komunikacji z pacjentem, radzenia sobie z trudnymi sytuacjami oraz profesjonalnej i przyjaznej pacjentowi rejestracji.
[Więcej >>>]

Bezpłatne konsultacje

Świadomy pacjent – korzyść dla personelu medycznego

Dorota Uliasz08 lipca 2024Komentarze (0)

Dziś mniej typowo, bo tekst i filmik „Świadomy pacjent. Jak wykorzystać wizytę u lekarza efektywnie?” dedykuję przede wszystkim pacjentom.

Robię to, bo przyświeca mi następująca myśl:

Świadomy pacjent to korzyść dla podmiotu medycznego

Jednak mam wrażenie, że mogą go też wykorzystać:

  • zarządzający placówkami medycznymi, bo może to stanowić punkt wyjścia do stworzenia standardów dotyczących budowania pozytywnej relacji pacjent – personel medyczny. To informacje, które można umieścić chociażby na stronie podmiotu leczniczego – by ułatwić pacjentowi przygotowanie się do wizyty.
  • personel medyczny, a w szczególności lekarze, którzy dzięki temu lepiej zrozumieją oczekiwania pacjentów.

Ten temat zachęca też do myślenia w relacji współpracy. Pokazuje, że personel medyczny i pacjent mają wspólny cel!

Zapraszam do obejrzenia!

Zasady, o których mówię są po prostu zdroworozsądkowe – jednocześnie mocno pomocne.

  1. Przygotuj się do wizyty. Zapisz sobie pytania, które chcesz zadać czy też sprawy, które chcesz poruszyć. Dzięki temu będzie pamiętać o wszystkim. Stres związany z wizytą u lekarza/w przychodni działa bowiem tak, że łatwo zapomnieć o co pytać.

Na wizytę weź kartkę i długopis, by może wykorzystasz ją do notowania.

  1. W trakcie wizyty pytaj gdy czegoś nie rozumiesz. Bardzo często słyszę od pracowników rejestracji, że pacjent po wyjściu z gabinetu podchodzi do rejestracji i prosi o wyjaśnienie zaleceń lekarza.

Pracownik rejestracji pomoże Ci – jeśli to będzie w jego kompetencjach. Np. gdy będziesz potrzebował/ła wskazówek jak przygotować się do badania.

Jednak jeśli chodzi o konkretne zalecenia medyczne – zadbaj o to, by przed wyjściem z gabinetu upewnić się, że wszystko rozumiesz! Pytaj więc, gdy coś jest dla Ciebie niejasne!

  1. Jeśli Ci to pomaga notuj to co mówi lekarz. Jeśli lekarz przekaże Ci zalecenia na piśmie – przeczytaj je zanim wyjdziesz z gabinetu. Być może będziesz jeszcze o coś chciał zapytać.
  1. Nie ukrywaj przed lekarzem ważnych informacji. Jeśli lekarz ma Ci pomóc musi mieć pełną informację. Znowu wracamy do przygotowania. Gdy przed wizytą zapiszesz te informacji – to w trakcie wizyty nie umknie Ci nic ważnego.
  2. Przestrzegaj zaleceń lekarskich. To kluczowy element we współpracy z lekarzem. Jeśli nie do końca Ci wyszło – powiedz o tym, bo może mieć to wpływ na efektywność procesu leczenia.

O oczekiwaniach pacjenta z perspektywy lekarzy czy personelu medycznego przeczytasz tutaj:

Świadomy pacjent dziecięcy

Na zakończenie przedstawiam perspektywę pacjenta dziecięcego: jak można sprawić, by ograniczyć jego lęk w trakcie wizyty u lekarza czy pobytu w szpitalu.

To ważny temat, poruszałam go już tutaj:

Tworzenie standardów bezpiecznego kontaktu z pacjentem dziecięcym – to wymóg prawny – zmian w kodeksie rodzinnym i opiekuńczym

Tutaj również możesz przeczytać o pacjencie dziecięcym:

Jeśli interesują Cię te tematy i chcesz skonsultować się, by np. upewnić się jak warto tworzyć procedury i standardy związane z komunikacją z pacjentem: napisz i umów się na bezpłatną konsultację: bezpłatne konsultacje telefoniczne.

Jeżeli chcesz skorzystać z pomocy doradczo-szkoleniowej, zapraszam Cię do kontaktu:

tel.: +48 607 318 602e-mail: kontakt@zadowolonypacjent.pl

{ 0 komentarze… dodaj teraz swój }

Dodaj komentarz

Wyrażając swoją opinię w powyższym formularzu wyrażasz zgodę na przetwarzanie przez Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz Twoich danych osobowych w celach ekspozycji treści komentarza zgodnie z zasadami ochrony danych osobowych wyrażonymi w Polityce Prywatności

Administratorem danych osobowych jest Rozwiązania Edukacyjne Wiedzieć – Umieć – Chcieć Dorota Uliasz z siedzibą w Wieliczce.

Kontakt z Administratorem jest możliwy pod adresem kontakt@zadowolonypacjent.pl.

Pozostałe informacje dotyczące ochrony Twoich danych osobowych w tym w szczególności prawo dostępu, aktualizacji tych danych, ograniczenia przetwarzania, przenoszenia danych oraz wniesienia sprzeciwu na dalsze ich przetwarzanie znajdują się w tutejszej Polityce Prywatności. W sprawach spornych przysługuje Tobie prawo wniesienia skargi do Generalnego Inspektora Ochrony Danych Osobowych.

Poprzedni wpis:

Następny wpis: